原版

Katy Perry 很適合唱這首歌,不論是外表或聲音都有把心中的怒氣詮釋出來,

難怪youtube點閱率會破四億,不簡單。

我自己都replay幾百遍了。

 

Katy Perry - Roar

 

 

翻唱版 Mariangeli 10歲小女孩版

 

 

 

翻唱版    Jannina Weigel 這個版本是甜美的怒吼

Jannina 還不滿14歲 (算小女孩版?)

這個小美眉實在是太甜了,

看到她,獅子怒吼的咆哮頓消,比較像是看到可愛的kitty

但還是很好聽  自然脫俗

 

 

ROAR

I used to bite my tongue and hold my breath
Scared to rock the boat and make a mess
So I sat quietly, agreed politely
I guess that I forgot I had a choice
I let you push me past the breaking point
I stood for nothing, so I fell for everything


You held me down, but I got up
Already brushing off the dust
You hear my voice, your hear that sound
Like thunder, gonna shake your ground

You held me down, but I got up
Get ready cause I’ve had enough
I see it all, I see it now

[Chorus]
I got the eye of the tiger, the fighter,
dancing through the fire
Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR

Louder, louder than a lion
Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar


Now I’m floating like a butterfly
Stinging like a bee I earned my stripes
I went from zero, to my own hero

You held me down, but I got up
Already brushing off the dust
You hear my voice, your hear that sound
Like thunder, gonna shake your ground

You held me down, but I got up
Get ready ’cause I’ve had enough
I see it all, I see it now

[Chorus]

Roar-or, roar-or, roar-or

I got the eye of the tiger, the fighter, dancing through the fire
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR
Louder, louder than a lion
‘Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar

 

怒吼

習慣了沉默 閉嘴憋氣躲在角落
害怕去打破 去製造多餘的混亂
所以安靜的坐著 禮貌的妥協了
像是忘記 選擇的權利
緊繃時刻 我甘願讓你將我一把推開
沒有立場 所以全盤接受

你想再次把我踩在腳底 但我爬起身
拂去身上的灰塵
你聽見我說話了 你聽見那聲音
響如雷霆 震撼你的世界
你一再的欺壓 我不斷的反抗
你最好準備接招 因為我受夠了
灼熱的眼神 你看見了嗎?


眼神飢渴如虎 勇猛如戰士 我將躍過火焰
因為我是王者 你將聽見我勝利的狂吼
比獅子更響亮
因為我是王者 你將聽見我囂張的狂吼
吼~~~~
你聽見我的狂吼了嗎?


現在的我是翩然飛舞的蝴蝶
也是積極兇猛的蜜蜂 找尋自己的價值
從零開始 一步步邁向成功

你想再次把我踩在腳底 但我爬起身
拂去身上的灰塵
你聽見我說話了 你聽見那聲音
響如雷霆 震撼你的世界
你一再的欺壓 我不斷的反抗
你最好準備接招 因為我受夠了
灼熱的眼神 你看見了嗎?

眼神飢渴如虎 勇猛如戰士 我將躍過火焰
因為我是王者 你將聽見我勝利的狂吼
比獅子更響亮
因為我是王者 你將聽見我囂張的狂吼
吼~~~~
你聽見我的狂吼了嗎?

狂吼 咆哮 猖狂大叫

 

 

以上中文歌詞翻譯是取自咘嚕☆電台
http://yaoimusic.pixnet.net/blog/post/180212465-katy-perry-roar


 

arrow
arrow
    文章標籤
    Jannina Katy Perry Roar
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 bluejas 的頭像
    bluejas

    to be continued...

    bluejas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()